Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Octavia wśród najmniej awaryjnych aut

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Octavia wśród najmniej awaryjnych aut

    rzeczywiście wygląda zajebiście i szkoda że tylko wygląda...


    a może ktoś ma inne zdanie i obserwacje?
    przed Virusem
    to wina ROGALA
    http://www.bitvisitor.com/?ref=1E884...CkvxK4XMRf7JiA

  • #2
    Octavia wśród najmniej awaryjnych aut

    Internetowa Platforma Motoryzacyjna mojeauto.pl opublikowała po raz kolejny raport awaryjności DEKRA. Raport powstał na podstawie badań technicznych ponad 15 mln samochodów przeprowadzonych na terenie Niemiec w okresie od października 2005 do października 2007 roku.
    Ranking najmniej i najbardziej awaryjnych samochodów, który prezentujemy poniżej, został przygotowany przez redakcję mojeauto.pl w oparciu o przekazaną przez DEKRA Polska bazę danych.

    W rankingu uwzględnione zostały jedynie te modele samochodów, które były badane dostatecznie często (powyżej 1 000 sztuk). O pozycji w rankingu zadecydowały kolejno: najwyższy odsetek samochodów bez usterek, najniższy odsetek samochodów z usterkami zagrażającymi bezpiecznej jeździe i poważnymi usterkami, najniższy odsetek samochodów z usterkami nieznacznymi.

    NAJMNIEJ AWARYJNE:
    BMW Seria 1
    bez usterek: 96,20%
    przebadano: 5 113 sztuk

    Ford Focus
    bez usterek: 96,00%
    przebadano: 12 581 sztuk

    Skoda Octavia
    bez usterek: 95,30%
    przebadano: 3 729 sztuk

    Szczegółowe wyniki dla Octavii
    Link




    Seat Altea
    bez usterek: 94,70%
    przebadano: 3 250 sztuk

    Mercedes Klasa A
    bez usterek: 93,80%
    przebadano: 8 911 sztuk

    Mitsubishi Colt
    bez usterek: 93,70%
    przebadano: 1 955 sztuk

    Hyundai Tucson
    bez usterek: 93,40%
    przebadano: 1 193 sztuk

    Mazda 3
    bez usterek: 93,20%
    przebadano: 7 827 sztuk

    Volkswagen Golf V
    bez usterek: 92,60%
    przebadano: 46 148 sztuk

    Mercedes Klasa B
    bez usterek: 92,00%
    przebadano: 2 526 sztuk

    NAJBARDZIEJ AWARYJNE:
    Mercedes Klasa G
    bez usterek: 47,30%
    przebadano: 2 932 sztuk

    Opel Omega
    bez usterek: 52,00%
    przebadano: 51 254 sztuk

    Ford Ka
    bez usterek: 53,40%
    przebadano: 69 669 sztuk

    Fiat Barchetta
    bez usterek: 53,90%
    przebadano: 5 581 sztuk

    Volkswagen Golf Cabrio
    bez usterek: 55,90%
    przebadano: 22 275 sztuk

    Fiat Seicento
    bez usterek: 56,70%
    przebadano: 19 699 sztuk

    Volkswagen Transporter
    bez usterek: 56,80%
    przebadano: 49 149 sztuk

    Ford Galaxy
    bez usterek: 57,00%
    przebadano: 34 757 sztuk

    Suzuki Swift
    bez usterek: 57,20%
    przebadano: 13 509 sztuk

    Renault Kangoo
    bez usterek: 57,70%
    przebadano: 33 375 sztuk

    źródło:
    Żądany zasób (plik lub strona) nie został odnaleziony | www.samar.pl

    Dwuletni okres i ponad 15 milionów przebadanych samochodów osobowych posłużyły za podstawę przygotowania raportu awaryjności przez niemiecką organizację Dekra. Po raz kolejny jako jedyni prezentujemy szczegółowe wyniki tego jednego z najbardziej rzetelnych raportów usterkowości.

    Tegoroczna edycja raportu niesie ze sobą wiele zmian. Przede wszystkim, po raz pierwszy za podstawę do wyliczenia wskaźników usterkowości dla wszystkich modeli posłużył aż dwuletni okres badań - od 1 października 2005 r. do 1 października 2007 r. Dużo ważniejsza wydaje się jednak ocena usterkowości w odniesieniu do przebiegu pojazdów. Usterki stwierdzone podczas przeprowadzonych badań nie są już klasyfikowane według przedziałów wiekowych pojazdów, jak to było do tej pory, lecz według rzeczywistego przebiegu pojazdu. Dzięki wprowadzonemu zróżnicowaniu raport usterkowości unika dotychczasowych, nie odpowiadających rzeczywistości porównań, na przykład niewiele używanego małego pojazdu z pojazdem najwyższej klasy o dużym przebiegu.

    Ponadto uwzględnione zostały tylko typowe dla aut używanych usterki, które odzwierciedlają rzeczywistą jakość techniczną pojazdów. Ocenie nie zostały poddane te usterki, które wynikają z niewłaściwej dbałości o samochód, takich jak np. usterki opon, utrata ważności apteczki czy uszkodzone lusterko zewnętrzne.

    - Nowa koncepcja prowadzi do istotnie bardziej realistycznych wypowiedzi na temat technicznej jakości modeli samochodów niż pozostałe dostępne oceny. Wraz z raportem usterkowości Dekra na rok 2008 oferujemy użytkownikowi wyraźnie większą kompatybilność z rzeczywistym stanem rzeczy a tym samym prawdziwe doradztwo przy zakupie pojazdu - wyjaśnia Clemens Klinke, przewodniczący Zarządu w DEKRA Automobil GmbH.

    W oparciu o przedstawione wyniki badań przygotowany został ranking najbardziej niezawodnych i najbardziej awaryjnych modeli. Sklasyfikowane zostały tylko te modele, które były badane dostatecznie często (powyżej 1000 sztuk). Pierwsze miejsce w łącznym rankingu, bez podziału na klasy i przebieg, zajął BMW seria 1, w którego aż 96,2% przebadanych egzemplarzy nie stwierdzono żadnych usterek. Drugie miejsce w rankingu zajął Ford Focus (96,0%), zaś trzecie Skoda Octavia (95,3%). Najbardziej awaryjnym modelem okazał się Mercedes klasy G, gdzie aż w 52,7% przypadkach wykryto jakieś usterki. Drugie miejsce na tej niechlubnej liście zajął Opel Omega (tylko 52,0% bez usterek), zaś trzecie Ford Ka (53,4% bez usterek).

    W segmencie najmniejszych aut w grupie o przebiegu do 30 tys. km najmniej awaryjny okazał się Mitsubishi Colt, w kategorii przebiegu do 60 tys. km zwyciężyła Mazda 2, zaś wśród aut o największym przebiegu zwyciężyła Honda Jazz. W segmencie kompaktów najmniej awaryjne okazały się odpowiednio BMW seria 1, Skoda Octavia i Volkswagen Golf V.

    W przypadku klas średniej, średniej wyższej i wyższej, aut sportowych i kabrioletów, samochodów terenowych i vanów przyjęto nieco większe granice przebiegów - do 50 tys. km, od 50 do 100 tys. km i ponad 100 tys. km. Wśród aut o najmniejszym przebiegu w klasie średniej najmniej awaryjny okazał się Peugeot 407, Audi A6 zwyciężyło w klasie średniej wyższej/wyższej, Mercedes SLK w grupie aut sportowych, Hyundai Tucson wśród aut terenowych i Seat Altea w grupie vanów. W grupie o przebiegu do 100 tys. km w klasie średniej triumfowała Toyota Avensis, a dalej odpowiednio Audi A8, Audi A4 Cabrio, BMW X3 i Volkswagen Touran. Z kolei wśród aut o największym przebiegu najmniej awaryjnym modelem z segmentu średnich aut okazało się Audi A4, z w pozostałych kategoriach BMW seria 5, Mazda MX-5, BMW X5 i Volkswagen Touran.

    Najczęstszymi usterkami w najnowszym raporcie okazały się usterki elektryki/elektroniki/oświetlenia. Na drugim miejsce uplasowały się usterki układu hamulcowego, zaś na trzecim awarie silnika. W szczegółowych opracowaniach rzeczoznawcy kwestionowali najczęściej zużyte okładziny i tarcze hamulcowe, uszkodzenia elementów podwozia, takich jak przeguby nośne i przeguby kierownicze, stabilizatory i poprzeczne drążki kierownicze, wycieki oleju z silnika, uszkodzoną szybę czołową, uszkodzenia oświetlenia i zużyte pióra wycieraczek.


    źródło:
    Link
    Załączone pliki
    BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

    SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

    Komentarz


    • #3
      No proszę.
      Pamiętam jeszcze kilka lat temu Octa ciągneła się w ogonie tego rankingu.

      Dla mnie bylo to wtedy zupenie niezrozumiałe, bo mialem bezawaryjną sztukę.
      Wiem jednak, ze taka specyfika tego rankingu, ze np. powazna awaria ulladu paliwowego jest oceniana podobnie jak opadający schowek.

      Bo tam sie liczy punkty za samą koniecznosc interwencji ASO - a schowek tez tego wymaga... :lol:

      Niemniej milo widziec, ze juz nawet pierdy zostaly wyeliminowane i miejsce w rankingu jest :kciukgora.

      TDI 205PS

      Komentarz


      • #4
        MiKruS, no mój schowek akurat się dość ciężko zamyka i trzeba nim nieźle trzasnąć, żeby się zamknął. To samo z tylną klapą. Trzeba nią cholernie trzasnąć, żeby się zamknęła - też tak macie? W ASO wytłumaczyli mi, że to dlatego, że auto duże, że podciśnienie. Ale jakoś w Passacie i Avensis klapa zamyka się bezproblemowo. Inna sprawa czy wysokie miejsce w rankingu nie zawdzięczają ASO, które twierdzi, że TTTM albo, że to wina użyszkodnika.
        BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

        SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez shado
          no mój schowek akurat się dość ciężko zamyka i trzeba nim nieźle trzasnąć, żeby się zamknął. To samo z tylną klapą. Trzeba nią cholernie trzasnąć, żeby się zamknęła - też tak macie?
          Fakt schowek zamyka się ciężko, tylna klapa (lift) zamykała się ciężko do czasu jak mój znajomy nią nie pier... że aż w pierwszej chwili pomyślałem wywaliło szybę od tamtej port mięciutko
          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

          Komentarz


          • #6
            A u mnie odwrotnie. Schowek zamyka się lekko i czasem jak za dużo w nim jest to potrafi sie otworzyć :evil: a klama zamyka sie sama i musze ją jeszcze przytrzymywać żeby mi za mocno nie uderzyła :twisted:
            RENT COMPLEX

            DACAR.team

            Komentarz


            • #7
              Andrev3, mam na myśli, że jak lekko trzasnę klapą to pokazuje mi na maxi-dot, że jest nie domknięta. Muszę nią pierdyknąć, żeby się zamknęła dobrze. :twisted:
              BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

              SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

              Komentarz


              • #8
                shado, ja akurat nie mam tego problemu póki co i nie mam maxi-dota :P
                RENT COMPLEX

                DACAR.team

                Komentarz


                • #9
                  Najnowszy ranking niezawodności aut wg ADAC

                  Najbardziej niezawodne są auta marek niemieckich - takie są wnioski z najnowszego raportu, który na podstawie usterek i awarii zgłoszonych w ubiegłym roku przez kierowców opublikował niemiecki ADAC. Za wyjątkiem segmentu mini-vanów, gdzie najlepiej wypadły modele marek japońskich, wszystkie pozostałe statystyki zdominowały samochody firm wywodzących się znad Renu.

                  W sumie ranking ADAC obejmuje 87 samochodów różnych marek. Lista powstała na podstawie zgłoszeń kierowanych przez właścicieli aut, które uległy awarii na trasie. Są to samochody w wieku od jednego do sześciu lat, które były produkowane w gruntownie niezmienionej formie przez okres co najmniej trzech lat, a liczba rejestracji to 10 tys. egzemplarzy rocznie.

                  KLASA ŚREDNIA
                  1. Audi A4
                  2. Mercedes Klasy C
                  3. BMW 3
                  4. VW Passat
                  5. Mazda 6
                  6. Skoda Octavia
                  7. Toyota Avensis
                  8. Peugeot 407
                  9. Ford Mondeo
                  10. Nissan Primera
                  11. Opel Vectra
                  12. Volvo S40/V40/V50
                  13. Renault Laguna

                  źródło:
                  Gazeta.pl - Polska i świat - wiadomości | informacje | wydarzenia
                  BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                  SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X